28.09.2024, autor: P. Adamowicz

Mazury cud natury

Uczniowie klasy 3c i 2e wraz z opiekunami: panią Renatą Czerwieniec, panem Mariuszem Farionem i panią Pauliną Adamowicz uczestniczyli od 25 do 27 września w wycieczce edukacyjno-krajoznawczej.

Zaczęliśmy od zwiedzania starówki Olsztyna, katedry św. Jakuba zbudowanej w stylu gotyckim oraz „ławeczki” Kopernika. „Ławeczka” obok wykonanej z brązu postaci mistrza Mikołaja to jeden ze sposobów uczczenia pamięci o wielkim astronomie. Następnie udaliśmy się do Olsztyńskiego Planetarium na fantastyczną kosmolekcję „Niebo nad nami”. Wirtualna podróż północnym niebie, widok rozgwieżdżonego, wieczornego nieba, gwiazdozbiory, najjaśniejsze gwiazdy i ich historia – mieliśmy przyjemność brać udział w projekcie przygotowanym przez drugie co do wielkości planetarium w Polsce.

Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania Wilczego Szańca, byłej Kwatery Wojennej Adolfa Hitlera w Gierłoży.

Kompleks bunkrów, schronów otoczony lasem, jeziorami i bagnami. Stąd koordynowana była operacja Barbarossa, tu też miał miejsce jeden z zamachów na życie Adolfa Hitlera, przeprowadzony przez Clausa Stauffenberga w lipcu 1944 r.

Następnie udaliśmy się do Kętrzyna do Muzeum im. W. Kętrzyńskiego ( Zamek Krzyżacki), jedno z najstarszych muzeów Warmii i Mazur.

Po tak bogatej edukacji historycznej pojechaliśmy na koncert organowy w Jezuickim Sanktuarium Maryjnym- Święta Lipka.

Zachwycające niezwykle bogato zdobione barokowe wnętrze Bazyliki wypełnione muzyką klasyczną. Chlubą tego sanktuarium są barokowe organy (trzecie w Polsce), a niesamowite doznania jakie mieliśmy okazję przeżyć wzruszyły nas, uwrażliwiły, przeniosły w niezwykły świat muzyki.

Ostatnim miejscem zwiedzania był średniowieczny zamek w Reszel, w którym wczuwając się w średniowieczne zwyczaje przeprowadziliśmy symulację sądu czyli: „o sprawiedliwości w średniowieczu...po naszemu”.

Trzeciego dnia wycieczki pojechaliśmy do Mikołajek, a stamtąd ruszyliśmy w rejs statkiem po największym polskim jeziorze na trasie: Mikołajki- Śniardwy- Mikołajki.

Pogoda dopisała, widoki przepiękne, odpoczynek w miłym i wesołym towarzystwie. To były niezapomniane chwile….