02.10.2024, autor: K. Bałuka

„Co w trawie piszczy”

Pod tym enigmatycznym tytułem kryją się zajęcia laboratoryjne w klasie 2G – biol-chem. Zajęcia miały na celu rozbudzenie ciekawości biologicznej wśród uczniów i zachęcenie do podjęcia badań praktycznych rozszerzających wiedze biologiczną w kierunkach wykorzystania jej w praktyce!

Podczas zajęć uczniowie poznawali siedliska zajmowane przez skąposzczety glebowe, poznawali ich budowę morfologiczną , mogli ocenić wrażliwość skąposzczetów na wybrane bodźce środowiskowe (pH, natężenie światła). Dokumentowali swoje obserwacje poprzez wykonywanie rysunkowych schematów oraz wykonywali cyfrową dokumentację faktograficzną.

W 2 osobowych zespołach wykonywali sekcję skąposzczetów, zapoznając się z metodologią badań anatomicznych (porządek na stole sekcyjnym hierarchia instrumentów sekcyjnych).

Zespoły sekcyjne, które najefektywniej wdrożyły procedury zostały nagrodzone.